جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید رئیس هیئت عامل و مدیران عامل شرکت‌های صنعتی ایمیدرو از کارخانه لوکوموتیو مپنا

گروه مپنا، روز یکشنبه نهم مهر 1402 میزبان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های صنعتی و معدنی زیرمجموعه ایمیدرو بود.

«محمدرضا موثقی‌نیا» به همراه مدیران عامل تعدادی از شرکت‌های صنعتی و معدنی زیرمجموعه ایمیدرو از جمله فولاد مبارکه، گل‌گهر، چادرملو، ملی فولاد ایران و … با حضور در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، از نزدیک با فرایند تولید انواع تجهیزات و وسایل نقلیه ریلی در گروه مپنا آشنا شدند.

در این بازدید، مدعوین از کارگاه ساخت شاسی و بدنه لوکوموتیو، آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق، سالن مونتاژ نهایی و سالن تعمیرات اساسی شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا دیدار نموده و تولیداتی از قبیل لوکوموتیوهای باری، تونلی و مسافری مپنا را مشاهده نمودند.

همچنین در نشست مشترک، مباحث مورد علاقه از جمله راه‌های گسترش همکاری مورد بررسی قرار گرفت. از جمله معاون بازاریابی و فروش بخش برق گروه مپنا به معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای مختلف گروه مپنا پرداخت. «عبدالرحیم کاظمی» گزارشی مبسوط از مذاکرات گروه مپنا با شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو را شامل 20 حوزه نیروگاهی تشریح کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با ابراز خرسندی از حضور در گروه مپنا، مباحث مربوط به حمل و نقل و حمل و نقل ریلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، لازم است حوزه حمل و نقل به ویژه ریلی کشور بیش از پیش توسعه یابد و یقینا مپنا با وجود توامندی‌های کنونی می‌تواند تسهیل‌گر این حوزه صنعتی باشد.

موثقی‌نیا با تأکید بر اهمیت فضای رقابتی کسب و کار، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و نیز پیش‌بینی نیازهای آینده، شرکت‌هایی مانند مپنا می‌توانند در عین رقابت، در حوزه حمل و نق و حمل و نقل ریلی مشارکت فعالانه داشته باشند و ما نیز آماده همکاری بیشتر هستیم تا عرضه و تقاضا تطبیق یابد.

مدیرعامل گروه مپنا نیز در سخنانی، برنامه‌های راهبردی گروه مپنا در حوزه‌های کسب و کار از جمله ایجاد بخش جدید حمل و نقل (شامل ترکیب حمل و نقل ریلی، برقی‌سازی و باتری) را تبیین کرد.

«محمد اولیاء» تصریح کرد: ما اطمینان می‌دهیم کاملا آماده‌ایم با در نظر داشتن حداکثر کیفیت و در فضای رقابتی، در پروژه‌های مختلف از جمله نیروگاهی و حمل و نقل حضور یافته و مشارکت کنیم.

«محمدیاسر طیب‌نیا» مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز ضمن یادآوری همکاری‌های مشترک با گروه مپنا گفت: دستاورد همکاری حدود دو ساله فولاد مبارکه با مپنا، برای ما مشهود و بارز است؛ از جمله احداث نیروگاه کلاس F که طی روزهای اخیر افتتاح شد و نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی هم در حال احداث است و با مذاکرات نهایی، یک نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی دیگر نیز احداث خواهیم کرد.

او با اشاره به تحویل تعدادی از لوکوموتیوهای MAP24 و برنامه‌ریزی برای تحویل مابقی این لوکوموتیوها تصریح کرد: ما به توانمندی‌های مپنا اعتماد داریم و با وجود گسترش فعالیت‌های فولاد مبارکه، آماده همکاری‌های گسترده‌تر هستیم.

معاون بازرگانی بخش حمل و نقل گروه مپنا نیز گفت: از مجموع حدود 950 لوکوموتیو موجود در ناوگان ریلی کشور، حدود 350 لوکوموتیو ساخت یا بازسازی شده گروه مپنا است؛ به عبارتی حدود یک سوم لوکوموتیوهای موجود در ناوگان ریلی کشور محصول گروه مپنا است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا