جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سامانه بومی اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا در نیروگاه نکا نصب و راهاندازی می‌شود

مپنا نیوز - با تأیید و حمایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و برای نخستین بار، سامانه بومی اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا (MAPCS) در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

مپنا نیوز – با تأیید و حمایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و برای نخستین بار، سامانه بومی اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا (MAPCS) در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
سامانه اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا با حضور مدیران و کارشناسان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، مدیر توسعه بخش گاز نیروگاه نکا و شرکت مشانیر در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، مورد تأیید قرار گرفت و گام بلندی در حمایت از تولید داخل و بهرهبرداری از آن در نیروگاههای دولتی برداشته شد.

پیش از این، سامانه بومی MAPCS نیروگاه حیدریه نجف، بلوکهای بخار سیکل ترکیبی پرند، توس و عسلویه، همچنین واحد گاز نیروگاه غرب کارون به بهرهبرداری رسیده است و با تأیید فنی کارفرمای نیرگاه نکا، در پروژههای توربین ملی بعثت و نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز طبس نیز بهکار گرفته خواهد شد.

شایان ذکر است، بررسی مشخصات فنی و امکان استفاده از سامانه MAPCS در پروژه‌های نیروگاهی دولتی از یک سال پیش در دستور کار مشترک میان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گروه مپنا و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) قرار گرفت و پس از تأیید نهایی کارفرما و مشاور، برای نخستین بار در توسعه واحد گاز نیروگاه دولتی نکا نصب خواهد شد.
سامانه بومیسازی شده اتوماسیون و کنترل فرآیند مپنا یک سامانه پیشرفته FCS/DCS ساخت شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) است که با اخذ تأییدیههای لازم از آزمایشگاههای صنایع انرژی (EPIL) و سازمان پدافند غیرعامل و نیز دریافت گواهینامه بین‌المللی KEMA این توانایی را دارد که انواع فرآیندهای صنعتی مثل فرآیند نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی، صنعت مواد غذایی و شیمیایی و … با هر سطح از پیچیدگی را کنترل نماید.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا