جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرارداد احداث پروژه نیروگاه برق و بخار مکران به امضاء رسید.

عباس علی‌آبادی" و "رضا صدری"، مدیران عامل گروه مپنا و شرکت آب نیروی مکران منطقه آزاد چابهار، روز دوشنبه 28 تیر ماه 1400، قرارداد احداث پروژه نیروگاه برق و بخار مکران را به امضاء رساندند.

عباس علی‌آبادی” و “رضا صدری”، مدیران عامل گروه مپنا و شرکت آب نیروی مکران منطقه آزاد چابهار، روز دوشنبه 28 تیر ماه 1400، قرارداد احداث پروژه نیروگاه برق و بخار مکران را به امضاء رساندند.
این پروژه مشتمل بر یک واحد توربین گازی 183 مگاواتی MGT70 (3)، به همراه 4 دستگاه پکیج بویلر، هر یک به ظرفیت 180 تن بخار بر ساعت است. همچنین پست 230 کیلوولت GIS و تصفیه خانه آب و مابقی سیستم‌های مورد نیاز جهت کارکرد صحیح این نیروگاه نیز در محدوده کاری مپنا قرار دارد.
مدت اجرای قرارداد، از تاریخ شروع تا تحویل موقت نیروگاه، 30 ماه است که به این زمان، دوره تضمین 12 ماهه نیز اضافه می‌شود.
این پروژه به صورت EPCF در شهرک پتروشیمی نگین مکران در منطقه آزاد چابهار استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
در مراسم امضاء قرارداد، محمدحسن تولایی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستان، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با گروه مپنا جهت احداث پروژه نیروگاه 183 مگاواتی مکران، گفت: با تغییر استراتژی‌ها در منطقه مکران، برنامه‌ریزی برای میزان تولید برق نیز دستخوش تغییر شد. با این حال نکته حائز اهمیت آن است که با وجود امضای قرارداد در روز جاری، اقدامات مپنا در این پروژه زودتر شروع شده است.
وی خواستار توسعه سرمایه‌گذاری گروه مپنا در پروژه‌های مختلف صنعتی از جمله یوتیلیتی و پتروشیمی در مکران شد.
دز ادامه عباس علی‌آبادی  نیز منطقه مکران را نیازمند توسعه بیشتر عنوان و خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه برق و بخار و یا سرمایه‌گذاری، می‌تواند به توسعه و اشتغال بیشتر در آن نقطه جغرافیایی کمک کند.
مدیرعامل گروه مپنا تآکید کرد: قطعا ما به‌زودی شاهد روشن شدن چراغ این نیروگاه خواهیم بود.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا