جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسید: فاینانس برقی سازی راه آهن تهران – مشهد به تصویب شورای اقتصاد رسید

اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران – مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسید.

اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران – مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در جلسه شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و بازار گروه مپنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از دستگاه‌های اجرایی خواست به روند تدوین و تکمیل برنامه‌های کمی و کیفی خود در این خصوص سرعت بخشند تا هر چه سریعتر شاهد نمود سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی باشیم.
اسحاق جهانگیری ظهر روز دوشنبه در جلسه شورای اقتصاد یکی از اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از آسیب‌های داخلی و خارجی به اقتصاد کشور دانست و افزود: تجربه تحریم ها و مشکلات نظام اقتصادی کشور باید در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌ها در برنامه‌های آتی در نظر گرفته شود.
در ادامه این جلسه درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی سازی راه آهن تهران – مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.
در روزهای گذشته قرارداد تجاری برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد میان شرکت راه‌آهن و کنسرسیوم ایرانی – چینی متشکل از شرکت مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا، شرکت مپنا بین‌الملل، شرکت CMC و شرکت SU Power امضاء شد.
با امضای این قرارداد اصلاح و احداث خط موجود برای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، احداث شبکه برقی راه آهن برای سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری ۷۰ دستگاه لکوموتیو برقی بر عهده این کنسرسیوم ایرانی – چینی گذاشته شد.
بر اساس این گزارش، همچنین تامین و نگهداری ماشین‌آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداث مرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت ۵ سال بر عهده کنسرسیوم یاد شده است.
همچنین این قرارداد به صورت EPC و تامین منابع مالی آن به صورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا