جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مپنا قرارداد احداث نیروگاه ۴۹۲ مگاواتی امضا کرد

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان، به ظرفیت ۴۹۲ مگاوات، میان مدیران عامل شرکت نیروگاهی کرمانیان به عنوان سرمایه‌گذار، شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مصرف‌کننده نهایی برق تولیدی و شرکت گروه مپنا به عنوان پیمانکار احداث نیروگاه امضا شد.

قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان، به ظرفیت ۴۹۲ مگاوات، میان مدیران عامل شرکت نیروگاهی کرمانیان به عنوان سرمایه‌گذار، شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مصرف‌کننده نهایی برق تولیدی و شرکت گروه مپنا به عنوان پیمانکار احداث نیروگاه امضا شد.
در این مراسم که ظهر روز یکشینه ۲۶ مرداد ماه و در ساختمان شرکت ملی صنایع مس ایران برپا شد، مهندس کاظمی، مدیرعامل شرکت نیروگاهی کرمانیان با ابراز مسرت از انعقاد قراداد این شرکت با گروه مپنا اظهار داشت: امیدواریم با اجرایی شدن مراحل ساخت نیروگاه کرمانیان در حداقل زمان ممکن، این پروژه در سطح کشور به نیروگاهی نمونه تبدیل شود.
مهندس مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای قرارداد مزبور، اظهار امیداواری کرد که این پروژه سرآغاز همکاری‌های گسترده‌تر با گروه مپنا باشد.
دکتر علی‌آبادی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا نیز برق را از مزیت‌های مهم کشور در صنایع انرژی دانست و گفت: در صورتی که از فرصت کنونی استفاده شود، می‌توان به اشتغال و توسعه کشور کمک کرد.
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای نیروگاه‌های چادرملو، گل‌گهر و شرکت ملی صنایع مس ایران، خاطرنشان کرد: همانگونه که نیروگاه چادرملو با رکوردی مناسب وارد مدار شده و احداث پروژه گل‌گهر هم در حال احداث است، یقینا پروژه نیروگاهی کرمانیان نیز با بهترین کیفیت و به دست جوانان این مرز و بوم در گروه مپنا احداث خواهد شد.
دکتر علی‌آبادی، نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان را شامل دو واحد گاز و یک واحد بخار عنوان کرد و افزود: زمان تحویل موقت واحدهای این نیروگاه، مطابق قرارداد، به ترتیب ۲۲، ۲۴ و ۳۵ ماه تعیین شده، با این حال ما امیدواریم با توجه به توانمندی‌های گسترده موجود در گروه مپنا این زمان کاهش یابد.
وی همچنین ضمن توصیه در جهت توسعه آب و برق کشور از طریق پروژه‌های تولید همزمان آب و برق، از آمادگی گروه مپنا به منظور تولید و تامین توربین‌های بزرگ ۳۰۰ مگاوات در کشور خبر داد. مهندس کرباسیان رییس هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل ایمیدرو نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت انعقاد قرارداد با گروه مپنا، آب و برق را از مبانی توسعه دانست و اظهار داشت: گلوگاه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها آب و برق است و اساس برنامه‌ریزی‌ها در دولت یازدهم به گونه‌ای است که برخلاف سال‌های اخیر، در احداث پروژه‌های بزرگ، به صورت همزمان، مسأله چگونگی تأمین آب و برق در نظر گرفته می‌شود.
وی گفت: خوشبختانه گروه مپنا به گونه‌ای عمل نموده که هرگز منتظر خریداران نمانده و راساً به تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات و نیروگاه‌های برق پرداخته و این اقدام موجب شعف بسیار است.
وی با اشاره به برخی پروژه‌ها در چابهار و بندرعباس و نیاز صنایع این مناطق به حداقل ۳۰۰۰ مگاوات برق، از حضور مپنا جهت احداث نیروگاه و تامین برق این مناطق ابراز استقبال کرد.
شایان ذکر است، در این مراسم که مدیرعامل بخش برق، معاون بازاریابی و فروش بخش برق و معاون برنامه‌ریزی و کنترل راهبردی شرکت مپنا و مدیران عامل شرکت‌های مپنا بین‌الملل، توسعه دو و مدیر ارتباطات و بازار گروه مپنا حضور داشتند، مهندس عمرانی، عضو هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مهندس حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به انتخاب گروه مپنا به عنوان پیمانکار پروژه نیروگاه ۴۹۲ مگاواتی کرمانیان ابراز خرسندی نمودند.
نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانیان، به روشE.P.C و با بهره‌گیری از توربین‌های MAP2+ و سیستم کولینگ ACC، توسط شرکت‌های گروه مپنا، توسعه دو، مپنا بین‌الملل و توسعه یک به رهبری توسعه دو برای کارفرما واقع در کیلومتر ۱۰ جاده سیرجان – کرمان احداث خواهد شد، ضمن آنکه مسوولیت مذاکرات منجر به انعقاد این قرارداد نیز با همکاران معاونت بازاریابی و فروش بخش برق گروه مپنا بوده است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا