جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرارداد EPCF طرح برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد به گروه مپنا ابلاغ شد

مدیرعامل راه‌آهن کشورمان، قرارداد EPCF طرح برقی‌سازی خط ‌آهن تهران – مشهد را به صورت رسمی به کنسرسیوم مپنا، CMC و SUPOWER ابلاغ کرد.

مدیرعامل راه‌آهن کشورمان، قرارداد EPCF طرح برقی‌سازی خط ‌آهن تهران – مشهد را به صورت رسمی به کنسرسیوم مپنا، CMC و SUPOWER ابلاغ کرد.
طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر ظرف مدت حدود ۴۲ ماه توسط دو کنسرسیوم ایرانی و خارجی متشکل از شرکت گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و شرکت مپنا بین‌الملل و دو شرکت CMC و SUPOWER اجرا خواهد شد.
دکتر علی‌آبادی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه مپنا پیش از این در مراسم امضای قرارداد طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد اظهار داشت: همه مقدمات برای اقدامات قانونی که باید توسط راه‌آهن ج.ا.ا. انجام گیرد، فراهم است و در ادامه مسیر، طرفین اقدامات لازم از سوی خود را برای تأمین مالی، تجهیز و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع مربوط صورت خواهند داد.
وی گفت: این قرارداد به صورت EPCF (مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا و تأمین مالی) منعقد شده و تأمین مالی قرارداد از سوی طرف خارجی انجام خواهد شد.
به گفته دکتر پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن نیز با برقی‌سازی مسیر تهران – مشهد، صرفه‌جویی بسیار خوبی در مصرف سوخت پدید خواهد آمد، همچنین با بهره‌برداری از این طرح، قطارهای برقی تهران – مشهد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این مسیر را ۶ ساعته طی خواهند کرد و ظرفیت مسیر هم به ۳۲ میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.
قرارداد طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد به امضای مدیرعامل گروه مپنا، مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا و مدیران عامل دو شرکت CMC و SUPOWER از چین رسیده بود.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا