جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آینده انرژی در دنیا

آینده انرژی در دنیا، در اختیار انرژی‌های تجدیدپذیر است، به همین سبب در این پست به صورت مختصر به ۵ نوع اصلی از انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا پرداخته شده‌است.

انرژی باد: باد در اثر حرکت و تعامل مولکول‌های هوا با یکدیگر ایجاد می‌شود. توربین‌های بادی، انرژی باد را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند که می‌توان از این انرژی مکانیکی برای تولید برق استفاده کرد.

انرژی زمین‌گرمایی: نیروگاه‌های زمین‌گرمایی از گرمای زمین برای تولید برق، تأمین گرمایش و سرمایش ساختمان‌ها و یا فرآیندهای صنعتی استفاده می‌کنند. الکتریسیته تولید شده از منابع زمین گرمایی “الکتریسیته سبز” نامیده شده و تجدیدپذیر در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا از منابع طبیعی تجدیدشونده مانند خورشید و باد مشتق شده است و در هنگام استفاده کربن منتشر نمی‌کند.

انرژی آب: انرژی آبی پاک‌ترین و پرمصرف ترین نوع انرژی تجدیدپذیر است. ایده اصلی پشت نیروی انرژی آبی این است که آب از طریق لوله‌ها جریان می‌یابد و توربین‌ها را می‌چرخاند تا ژنراتورها بچرخند و برق تولید شود.

انرژی بیومس: بیومس یا زیست توده، ماده‌ای آلی است که می‌تواند به گرما، برق یا سوخت برای حمل و نقل تبدیل شود. زیست توده محبوب‌ترین شکل انرژی تجدیدپذیر است که برای تامین انرژی خانه‌ها، ادارات و کارخانه‌ها از طریق سیستم‌های گرمایش زیست توده و در وسایل نقلیه‌ای مانند اتومبیل‌ها و قطارهایی که با سوخت زیستی کار می‌کنند (سوختی که از گیاهان یا مواد حیوانی مانند ذرت به دست می آید) استفاده می شود.

انرژی خورشید: این انرژی یک منبع انرژی تجدیدپذیر است که از تابش نور خورشید به دست می‌آید و می‌توان از آن برای تولید برق استفاده کرد. هم‌چنین از این انرژی در خانه‌ها به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی جهت ایجاد گرمایش و سرمایش استفاده می‌شود. دو نوع اصلی انرژی خورشیدی، فتوولتائیک (PV) و متمرکز (CSP) هستند.

پیمایش به بالا