جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توسعۀ مشارکت‌های راهبردی، آغازی دیگر برای مپنا

مراسم دیدار عمومی کارکنان و مدیران شرکت مپنا با هدف مرور دستاوردهای سال گذشته و تاکید بر رویکردهای مهم در سال جدید با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

مراسم دیدار عمومی کارکنان و مدیران شرکت مپنا با هدف مرور دستاوردهای سال گذشته و تاکید بر رویکردهای مهم در سال جدید با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.
این دیدار نورورزی، شنبه چهاردهم فروردین، با تبادلِ تبریک‌های دوستانه و آرزوهای صمیمانه آغاز شد و پس از پخشِ سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، مستندی تصویری از پیام تبریکِ نوروزی تعدادی از همکاران و پیام‌هایی حاوی کدهای رفتاری گروه مپنا پخش شد.
پس از آن مدیرعامل گروه مپنا با تبریکِ فرا رسیدن سال ۱۳۹۵ و با گرامی‌داشتِ زادروزِ بانوی بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: «امیدوارم همۀ ما درس‌آموختۀ مکتب اهل بیت باشیم و از آن بانوی بزرگوار مدد گیریم.»
عباس علی‌آبادی قدردانی خود از زحمات و کوشش‌های مدیران و کارکنان گروه را ابراز داشت و گفت: «شما با زحمات بسیار خود موجبات موفقیت‌های گروه مپنا را فراهم آوردید و من شخصا قدردان زحمات همه شما کارکنان مپنا هستم.» وی به بیان توصیه‌هایی خطاب به کارکنان مپنا پرداخت و بر گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌های کسب و کار گروه و تلاش روزافزون جهت کسب موفقیت‌های بیشتر تاکید کرد.

* گروه مپنا، مخاطب توصیه‌های رهبری 
مدیرعامل گروه با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری و نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” پرداخت و تصریح کرد: «مهم‌ترین ویژگی سال جدید، فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر شعار اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی و راهبردی اساسی است.»
دکتر علی‌آبادی، گروه مپنا را از جملۀ مخاطبانِ توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینۀ خودباوری علمی و صنعتی و حمایت از تولید داخل دانست و بر لزوم اقدام و عمل در راستای فرمایشات معظم له تاکید کرد.
وی گروه مپنا را یک دستگاه حل مساله نامید و خاطرنشان کرد: «امروز کارخانجات گروه مپنا توان و ظرفیت تولید حدود ۸ هزار مگاوات در سال را دارند و لازم است این ظرفیت در مسیر اقتصاد مولد و افزایش ثروت ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. کارخانجات مپنا به عنوان پیشرفته‌ترین صنایع کشور باید بتوانند نیازهای کشور در حوزه‌های کسب و کار خود را تأمین و ثروت تولید کنند.»
مدیرعامل گروه مپنا در ادامه به عملکرد مپنا در سال گذشته و چشم‌انداز سال پیش‌رو پرداخت و با یادآوری تأسیس شرکت مشترک ایرانی – ایتالیایی “توگا فرانکو توزی مکانیکا” و انعقاد مشارکت راهبردی با زیمنس خاطرنشان کرد: «مدیران ارشد زیمنس، گروه مپنا را دارای یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات توربین‌‎سازی جهان معرفی می‌کنند و به عنوان مجموعه‌ای قابل احترام، مپنا را پیشرفته‌ترین سازندۀ تجهیزات نیروگاهی در سطح منطقه و خاورمیانه می‌دانند.»
وی افزود: «این افتخارات نقطۀ آغاز دیگری برای مپنا محسوب می‌شود و تا رسیدن به شأن واقعیِ مپنا و کارکنان این مجموعه، فاصله بسیار است. باید دست در دست یکدیگر گذاشت و برای نیل به موفقیت بیشتر اقدام و عمل را پیشۀ خود ساخت.»

* تحقق ۸۰ درصدی اهداف و برنامه‌ها

دکتر علی آبادی گفت: «سال گذشته موفقیت های خوبی به دست آوردیم. عمدۀ برنامه‌ها و اهداف عالیۀ مپنا تا میزانِ ۸۰ تا ۹۰ درصد محقق شده‌‍‌اند و امیدواریم در ماه‌های آتی نیز تولیدات جدید مانند توربین‌های ۴۵ مگاواتی، نیروگاه موبایل و توربین‌های MAP2B به سبد محصولات مپنا اضافه شوند.»
بنا به تاکید دکتر علی‌آبادی، “بر اساس مشارکت راهبردی اخیر میان زیمنس و مپنا، علاوه بر همکاری در زمینۀ توربین‌های کلاس F، مپنا پره‌های داغ توربین را برای شریک استراتژیک خود تأمین می‌کند. همچنین قرارداد ۱۰هزار مگاوات تولید مشترک همزمان آب و برق منقعد شده تا نیازهای جدی آب و برق جمعیت مستقر در نوار ساحلی خلیج فارس تأمین شود.”
وی افزود: «سال گذشته مونوریل قم به صورت آزمایشی به حرکت درآمد و امیدواریم در سال جدید مونوریل به صورت کامل فعال شود. خط ۳ مترو تهران را نیز با همت بخش ریلی تمام کردیم، هر چند هنوز خط ۳ مترو در برخی ایستگاه‌ها تکمیل نشده است.»
وی خاطرنشان کرد: «تاکنون ۷۰ دستگاه توربوکمپرسور تحویل کارفرما داده شده که اقدام بزرگی است و لازم است این روند تداوم یابد. در بخش سنکرون واحدها نیز در سال ۹۴ اقدامات خوبی به عمل آمد و امیدواریم پیش از فرا رسیدن پیک شبکه، هزار مگاوات را وارد شبکۀ سراسری برق کنیم.»
مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: «برای سال ۹۵ نیز سطح انتظارات از خودمان را افزایش داده‌ایم و برنامه‌های مهمی داریم که باید اجرایی و تکمیل شوند. به عنوان مثال تولید ۳۸ توربین در دستورکار شرکت توگا و تولید ۴۰ توربین بادی در دستور کار شرکت پارس قراردارد که قدم‌های مهمی است. با توجه به گشایش‌های اخیر، در زمینۀ مسائل مالی نیز برنامه‌های مهمی در نظر گرفته شده که لازم است پیگیری و اجرایی شوند.»
دکتر علی‌آبادی در پایانِ سخنانِ خود، بار دیگر قدردانی‌اش از همۀ مدیران و کارکنانِ بخش‌ها، شرکت‌ها و واحدهای مپنا را ابراز داشت و گفت: »از همۀ شما عزیزان تقاضا می‌کنم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت‌های ایشان از مجموعه‌هایی مانند مپنا، بیش از پیش تلاش نمائید تا کارنامۀ درخشان‌تری برای گروه مپنا در سال جاری بر جای گذاریم.»

پس از مرور مهم‌ترین دستاوردهای سال گذشته و چشم‌انداز فعالیت‌های پیش‌روی مپنا در سال جدید به روایت مدیرعامل گروه، محمود سریع‌القلم، استاد برجستۀ روابط بین‌الملل در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان سخنران مدعو این همایش پشت تریبون قرار گرفت تا به ارائۀ دیدگاه‌های خود در زمینۀ “توسعه” و “بین‌المللی شدن” بپردازد.
پایان‌بخش همایش دیدار نوروزی سال ۱۳۹۵، اجرای قطعات موسیقایی توسط هنرمندانِ گروه چکامه بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا