جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مپنا میزبان وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه/بازار برق پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا، آماده حضور گروه مپنا

گروه مپنا روز پنجشنبه 19 خرداد1401، میزبان وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و هیئت تجاری و صنعتی همراه او بود. «زبیرو دادا»، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک ایران-نیجریه، در بازدید ‌نیم‌روزه خود در کارخانجات مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) و مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) از نزدیک با فعالیت‌های گروه مپنا آشنا شد. در ابتدای این دیدار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه مپنا با استقبال از حضور وی در کارخانجات مپنا، به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های گروه مپنا و شرح دستاوردهای صنعتی این گروه پرداخت. عباس علی‌آبادی با اشاره به روابط راهبردی دو کشور ایران و نیجریه، بلوغ گروه مپنا را حاصل خودباوری و تکیه بر نیروی جوان کشور...

گروه مپنا روز پنجشنبه 19 خرداد1401، میزبان وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و هیئت تجاری و صنعتی همراه او بود.
«زبیرو دادا»، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک ایران-نیجریه، در بازدید ‌نیم‌روزه خود در کارخانجات مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) و مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) از نزدیک با فعالیت‌های گروه مپنا آشنا شد.
در ابتدای این دیدار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه مپنا با استقبال از حضور وی در کارخانجات مپنا، به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های گروه مپنا و شرح دستاوردهای صنعتی این گروه پرداخت.
عباس علی‌آبادی با اشاره به روابط راهبردی دو کشور ایران و نیجریه، بلوغ گروه مپنا را حاصل خودباوری و تکیه بر نیروی جوان کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این دیدار، درآمدی بر گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی میان گروه مپنا و کشور نیجریه باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های گروه مپنا در حوزه خاورمیانه و بین‌الملل و نقش گروه مپنا به عنوان یک بنگاه حل مسئله، آمادگی گروه مپنا برای کمک به صنعت برق کشور  نیجریه را اعلام کرد.
بازدید از سالن‌های ساخت ژنراتور، توربین‌های بادی، ساخت افزایشی و مرکز تحقیقات شرکت پارس، آشنایی با خودروهای برقی‌شده توسط گروه مپنا و بازدید از سالن‌های ساخت انواع توربین‌های گازی و تست توربین شرکت توگا از برنامه‌های آقای «دادا» در این بازدید بود که با توضیحات مدیرعامل گروه مپنا همراه شد.
وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه که به همراه سفیر این کشور در ایران، « یاکوبو سانتوراکی سلیمان»، در این بازدید حضور یافته بود، با اشاره به توانمندی‌های گروه مپنا و نیاز کشور نیجریه به ساخت نیروگاه، از حضور گروه مپنا در این کشور استقبال کرد.
وی بالندگی گروه مپنا را حاصل اعتمادبه‌نفس و غرور ملی ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان هیئت نیجریه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، زمینه‌ساز حضور گروه مپنا و دیگر شرکت‌های ایرانی در کشور نیجریه باشد.
شایان ذکر است، در نشست کمیسیون مشترک ایران و نیجریه در روزهای 17 و 18 خرداد امسال، سند نهایی همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی میان دو کشور امضاء شد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا