جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حرکت اولین اتوبوس تمام برقی ایران در خیابان‌های تهران

مپنا نیوز - اتوبوس برقی شتاب به عنوان نخستین اتوبوس تمام برقی ایران، روز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ برای اولین بار در شهر تهران به حرکت درآمد.

مپنا نیوز – اتوبوس برقی شتاب به عنوان نخستین اتوبوس تمام برقی ایران، روز یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ برای اولین بار در شهر تهران به حرکت درآمد.
حرکت آزمایشی اتوبوس برقی شتاب در شهر تهران پس از انجام مراحل آزمایشی در شهر مشهد صورت گرفت.
تست اتوبوس برقی شتاب در شهر تهران از بامداد روز یک‌شنبه آغاز شده و در روزهای آتی تست آن در شهران تهران و البرز ادامه خواهد داشت.
اتوبوس برقی شتاب، یک محصول کاملاً بومی است که با بهره‌گیری از ابزارهای نوین مهندسی، منطبق با اصول طراحی در سطح بین‌المللی توسعه یافته است؛ طراحی بدنه در گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان و پیشرانه الکتریکی در گروه مپنا انجام شده است و در شرکت «شتاب» به عنوان یک شرکت مشترک تولید می‌شود.
این اتوبوس پس از رونمایی در خرداد ماه سال جاری، در خط یک اتوبوس‌های تندرو مشهد مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت. این بار نیز به منظور نمایش خصوصیات فنی و پیمایش، در شهر تهران و با همکاری اتوبوس‌رانی شهر تهران تست می‌شود.
کلیه مراحل طراحی اتوبوس برقی شتاب به عنوان یک محصول کاملا بومی در داخل  انجام شده و یک محصول با طراحی 100 درصد داخلی است، قطعات و تجهیزات این اتوبوس بیش از 60 درصد داخلی‌سازی شده است و تا سال آینده به حدود 80 درصد خواهد رسید.
شرکت شتاب قصد دارد به سرعت این محصول را مدار تولید انبوه قرار دهد.
اتوبوس برقی شتاب داری متوسط پیمایش 250 کیلومتر بدون سیستم HVAC است و با استفاده از این سیستم پیمایش آن به حدود 200 کیلومتر می‌رسد.
توانمندی مپنا در حوزه سیستم‌های شارژ باعث شده است که انواع شیوه‌های شارژ شبانه، گردشی، انتهای خط و بین خط برای آن پیش‌بینی شود. اتوبوس برقی شتاب از سیستم شارژ پانتوگراف فوق سریع بهره می‌برد و امکان شارژ از طریق پلاگ AC به صورت شارژ آنبرد با حدود 86 کیلووات توان و یا استفاده از شارژر CCS با توان 300 کیلووات را نیز دارا است.
این اتوبوس در مدت زمان حدود 25 دقیقه توسط شارژر پانتوگرافی با توان 600 کیلووات ساخت شرکت مپنا شارژ می¬شود.
شایان ذکر است، شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان به نام تجاری “شتاب” با مشارکت گروه مپنا و گروه تولیدی صنعتی عقاب، شهریور ماه سال 1399 و در راستای تحقق اهداف کلان کشور در حوزه برقی‌سازی و هوشمندسازی حمل و نقل عمومی، تأسیس شده است. در حالی که در بسیاری از کلان شهرهای دنیا اتوبوس‌های برقی با آلودگی CO2 صفر جایگزین شده‌اند کشور و به خصوص شهر تهران از فقدان این نوع خودرو جمعی رنج می‌برد.
برای مشاهده تصاویر پخش زنده حرکت اولین اتوبوس تمام برقی، به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
@MAPNA_EVIDC

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا