جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابلاغ قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد ۱۰۶ پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی به گروه مپنا و نیرپارس

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، صبح روز ‌سه‌شنبه مورخ 16 مردادماه 1403، با حضور بیش از 81 درصدی صاحبان سهام در سالن همایش قلم کتابخانه ملی برگزار شد و تقسیم سود نقدی به میزان 500 ریال به ازای هر سهم برای دوره مالی 11 ماهه منتهی به 29 اسفند 1402 به تصویب رسید..

با امضا و ابلاغ قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد 106 پالایشگاه‌های سایت 2 مجتمع گازی پارس‌جنوبی، مسئولیت تزریق حدود 22 درصد از ظرفیت تولید گاز کشور به خط لوله سراسری، بر عهده مشارکت گروه مپنا – نیرپارس قرار می‌گیرد.

قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد 106 پالایشگاه‌های سایت 2 مجتمع گازی پارس‌جنوبی، شامل پالایشگاه‌های دهم ( فاز 19)، یازدهم ( فاز 13) و دوازدهم ( فاز 24-22) است که در قالب سه قرارداد مجزا با مشارکت مپنا – نیرپارس امضا شده است.

حوزه کاری قرارداد مذکور، شامل تامین قطعات یدکی و مصرفی، انجام تعمیرات اساسی و اضطراری توربوکمپرسورهای MGT30/DU80 ، نگهداری و تعمیرات، ‌بهره برداری و راهبری واحد 106 پالایشگاه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است.

این سه قرارداد بر اساس اسناد همسان پیمان‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات (O&M) تاسیسات پالایشگاهی با محوریت ماشین‌های دوار در صنعت نفت (ابلاغی سال 1399) است که براساس آن در بخش O&M فرآیند واحدهای پالایشگاهی با سنجش میزان تولید گاز برون سپاری می‌‌شوند و برای نخستین مرتبه در سطح شرکت ملی گاز تهیه و تنظیم شده است.

واحد 106 پالایشگاه‌های مزبور، پیشتر در قالب قراردادهای EPCC، توسط شرکت گروه مپنا با راهبری شرکت نیرپارس (از مجموع شرکت‌های گروه مپنا) و مشارکت کارخانجات گروه مپنا، به ویژه شرکت‌ مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت مهندسی و پشتیبانی البرز توربین مپنا در فرآیند تامین و داخلی‌سازی پکیج توربوکمپرسورها انجام شده است.​

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا