جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ابلاغ قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد ۱۰۶ پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی به گروه مپنا و نیرپارس

با امضا و ابلاغ قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد 106 پالایشگاه‌های سایت 2 مجتمع گازی پارس‌جنوبی، مسئولیت تزریق حدود 22 درصد از ظرفیت تولید گاز کشور به خط لوله سراسری، بر عهده مشارکت گروه مپنا – نیرپارس قرار می‌گیرد.

قرارداد بهره‌برداری و تعمیرات واحد 106 پالایشگاه‌های سایت 2 مجتمع گازی پارس‌جنوبی، شامل پالایشگاه‌های دهم ( فاز 19)، یازدهم ( فاز 13) و دوازدهم ( فاز 24-22) است که در قالب سه قرارداد مجزا با مشارکت مپنا – نیرپارس امضا شده است.

حوزه کاری قرارداد مذکور، شامل تامین قطعات یدکی و مصرفی، انجام تعمیرات اساسی و اضطراری توربوکمپرسورهای MGT30/DU80 ، نگهداری و تعمیرات، ‌بهره برداری و راهبری واحد 106 پالایشگاه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است.

این سه قرارداد بر اساس اسناد همسان پیمان‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات (O&M) تاسیسات پالایشگاهی با محوریت ماشین‌های دوار در صنعت نفت (ابلاغی سال 1399) است که براساس آن در بخش O&M فرآیند واحدهای پالایشگاهی با سنجش میزان تولید گاز برون سپاری می‌‌شوند و برای نخستین مرتبه در سطح شرکت ملی گاز تهیه و تنظیم شده است.

واحد 106 پالایشگاه‌های مزبور، پیشتر در قالب قراردادهای EPCC، توسط شرکت گروه مپنا با راهبری شرکت نیرپارس (از مجموع شرکت‌های گروه مپنا) و مشارکت کارخانجات گروه مپنا، به ویژه شرکت‌ مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت مهندسی و پشتیبانی البرز توربین مپنا در فرآیند تامین و داخلی‌سازی پکیج توربوکمپرسورها انجام شده است.​

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا