جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رونمایی از دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی ساخت گروه مپنا

اولین پکیج اکسیژن ساز پرتابل بیمارستانی جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا ساخت کارخانجات گروه مپنا رونمایی شد.

نخستین پکیج اکسیژن ساز پرتابل، جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا، ساخت کارخانجات گروه مپنا رونمایی شد. این تجهیز بیمارستانی اولین دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل در کشور است.

معاون درمان وزیر بهداشت کشورمان با حضور در کارخانجات مپنا از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های این گروه آشنا شد. در این مراسم که صبح روز شنبه نوزدهم مهرماه صورت گرقت، ابتدا فعالیت‌ها، حوزه‌های کاری و توانمندی‌های گروه مپنا به همراه ساختار و تولیدات دانش بنیان مپنا مبتنی بر تحقیق و توسعه و تجربه شراکت‌های بین‌المللی این مجموعه تشریح شد.

دکتر عباس علی‌آبادی در این دیدار اظهار داشت: گروه مپنا با برنامه‌ریزی‌‎های مناسب، ساخت ۱۴ تجهیز اصلی حوزه سلامت را هدف گیری کرده و در این مسیر آماده همکاری است. همچنین مپنا آماده است با توجه به شیوع بیماری کرونا، دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی را برای درمان بیماران کرونایی به سهولت تولید کند.

مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: مپنا سرچشمه فناوری کشور است و توان ساخت تجهیزات اصلی حوزه سلامت را دارد.

وی تصریح کرد: گروه مپنا یک بنگاه ملی است و در صورتی که وزارت بهداشت علاقه‌مند باشد مپنا می تواند به مقیاس سرمایه‌گذاری در کلیه حوزه‌های کسب و کار خود در حوزه سلامت نیز سرمایه‌گذاری نماید.

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت بهداشت و گروه مپنا که در سال ۱۳۹۳ به امضاء رسید، شرکت توسعه بهداشت و سلامت مپنا تأسیس شد و هم‌اکنون ۱۴۶ مرکز پزشکی اولویت‌گذاری شده‌اند و قرارداد ۱۳۵ مرکز نیز به امضا رسیده است. همچنین تاکنون به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار خدمت‌رسانی و در ایام کرونا حدود ۸۰ هزار سی تی اسکن برای بیماران کرونایی انجام شده است.

در ادامه این دیدار، بر اساس ارائه کارشناسان حوزه سلامت گروه مپنا و با نمایش سامانه برخط (آنلاین) و برنامه نرم‌افزاری این گروه، داده‌های رادیولوزی ۱۲۰ مرکز طرف قرارداد به سرعت و با کیفیت مناسب قابل دریافت است که می‌تواند در سرعت درمان بیماران بسیار موثر باشد. همچنین بر اساس اعلام، پس از شیوع بیماری کرونا، در فروردین ماه ۹۹ مطالعات ساخت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی گروه مپنا صورت گرفت و در اردیبهشت‌ ماه کار ساخت آن در کارخانجات مپنا آغاز شد و دستگاه اکسیژن ساز مپنا با ویژگی‌هایی از جمله پرتابل و قابلیت حمل و دارای ابعاد بسیار مناسب تولید و برچسب سبز وزارت بهداشت نیز برای آن نصب شد. در این روش تولید اکسیژن به روش جداسازی جذبی یا PSA صورت می‌گیرد. این روش مقرون به صرفه بوده و دارای ویژگی‌هایی از جمله سهولت در عملیات و بهره برداری سیستم، ایمنی و ضریب اطمینان بالا، خلوص دقیق، افت فشار کم، طول عمر بالا و عدم نیاز به قرارگیری در مکان خاص است.

در ادامه این نشست، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مسائل مبتلابه ناشی از شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: کرونا نقاط ضعف و درس آموخته‌های فراوانی برای علم پزشکی در همه دنیا داشته است و همه کشورها در هر دو زمینه تشخیص و درمان لازم است بازنگری کلی داشته باشند.

وی اولویت نخست در مراکز بیمارستانی برای بیماران کرونایی و بیماران ریوی را تأمین اکسیژن دانست و از مپنا خواست تا در اسرع وقت دستگاه‌های اکسیژن ساز را تولید و تأمین نماید. 

دکتر جان بابایی، دومین اولویت برای این گونه بیماران را روش‌ها و چرخه تشخیص مناسب دانست و تصریح کرد: در صورتی که دستگاه‌های تشخیصی به سرعت تولید و ارائه شود، برای درمان بیماران کرونایی بسیار موثر خواهد بود. در این زمینه نیز سرعت و زمان ساخت بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که حیات و ممات بیماران کرونایی ابتدا به وجود دستگاه‌های اکسیژن ساز و روش‌های صحیح تشخیصی است.

معاون وزیر بهداشت، همچنین چرخه تشخیص کرونا از طریق سی تی اسکن علاوه بر PCR را مهم دانست و خواستار همکاری مپنا در این زمینه شد.

به اشتراک گذاری:
اسکرول به بالا