جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 برگزار شد

در نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 ، از "نرم‌افزار موبایل پشتیبانی فنی توربین‌های نیروگاهی" رونمایی شد.

در نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 ، از “نرم‌افزار موبایل پشتیبانی فنی توربین‌های نیروگاهی” رونمایی شد.
نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 روز سه‌شنبه 29 بهمن 98 با میزبانی شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا و با حضور بیش از 400 نفر از مدیران و مدعوین مرتبط در سالن همایش‌‎های کتابخانه ملی برگزار شد.
در افتتاحیه این رویداد، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا و رییس همایش نهم، اظهار داشت: در کشورمان 213 توربین V94.2 وجود دارد که 189 واحد آن فعال و در مدار بوده و بالغ بر 30 هزار مگاوات برق شبکه را تامین می‌نماید و با افزودن آمار میزان تولید بخار واحدهای کوپل شده با واحدهای گاز، این میزان نزدیک به 40 هزار مگاوات رسیده است.
“محمدرضا شریفی” گفت: در این شرایط حتی بهبود کوچک این واحدها می‌تواند باعث افزایش راندمان شبکه شده و عدم توجه به آن‌ها و در نتیجه عملکرد بد این نوع توربین‌ها می‌تواند راندمان شبکه را کاهش دهد.
وی از تأثیر چشمگیر این نشست‌های سالانه در انتقال دانش بین کاربران واحدهای V94.2 و در نتیجه بهبود عملکرد در صنعت نیروگاهی کشور سخن گفت.
در ادامه، “حسین مهریان” دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های بهره‌برداری و نگهداری نیروگاه‌های کشور (اصنا) با اشاره به نقش این انجمن در برگزاری این همایش‌ها، گفت: این کنفرانس از دستاوردهای این انجمن است که از سال 1390 آغاز شده و شاهد استمرار سالانه آن هستیم.
پس از پخش مستند تصویری از روند برگزاری این رویداد در ادوار مختلف و اظهارات معاون مهندسی شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا در زمینه طرح توسعه و بهبود توربین‌های گازی و بهینه‌سازی هوای ورودی آن، “مجید بهمنی” مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا، در خصوص وضعیت ناوگان گازی کشور و سیکل ترکیبی شدن آن‌ها مواردی را شرح داد.
وی مزایای پایش ناوگان گازی اعم از ارزیابی سلامت توربین، افزایش قابلیت اطمینان و … را نیز تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت توگا در این همایش از “اپلیکیشن موبایل پشتیبانی فنی توربین‌” رونمایی کرد.
“غلامرضا مهرداد” مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، به عنوان سخنران پایانی مراسم افتتاحیه نیز با تقدیر از برگزار کنندگان همایش، به شرایط کنونی نیروگاه‌ها، وضعیت تأمین قطعات و مواد اولیه در نیروگاه‌های حرارتی و ضرورت همراهی و همکاری هر چه بیشتر سازمان‌ها، شرکت‌ها، اعم از خصوصی و دولتی، وزارتخانه‌های نفت و نیرو پرداخت.
 
نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 حول محورهای “نازه‌های قابل ارائه در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بررسی و تحلیل مشکلات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری، ساخت داخل و بازسازی قطعات واحدهای سیکل ترکیبی، بهینه‌سازی و ارتقا و افزایش توان و راندمان، افزایش عمر واحدهای نیروگاهی، بررسی حوادث نیروگاهی و بهبود روش‌های بهره‌‎برداری و تعمیرات، راهبری اقتصادی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بهره‌وری و مدیریت انرژی و محیط زیست، روش‌های بهبود شاخص‌های HSE در بهره‌برداری و تعمیرات، روش‌های افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه‌ها، تازه‌های قابل ارائه در مدیریت دارایی‌های فیزیکی در نیروگاه” با اهداف “ارتباط مستقیم کاربران با یکدیگر و با سازندگان تجهیزات اصلی نیروگاهی، طرح و بررسی نیازها و مشکلات کاربران و تدوین راه‌حل هایی تخصصی با همکاری سازندگان اصلی و پژوهشگران و فناوران، تبادل تجربیات در زمینه اصلاحات کاربردی انجام شده در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی  V94.2، ارائه دستاوردهای جدید تخصصی و آشنایی با توانمندی‌های سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات و خدمات نیروگاهی” برگزار شد.
در این رویداد، از درس‌ آموخته‌های ارسالی حول محورهای همایش، 26 درس آموخته توسط هیأت داوران انتخاب و در 2 سالن ارائه شد. همچنین دیگر کارگاه‌هایی به صورت همزمان برای مدعوین برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
در مراسم پایانی همایش، دبیر انجمن اصنا، بیانیه نهمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 را قرائت کرد و از درس آموخته‌های منتخب قدردانی و درس آموخته برتر اعلام شد.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا