جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید رئیس کل گمرک ایران از کارخانجات گروه مپنا

رئيس کل گمرک ايران، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت تجهیزات نیروگاهی، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شدند.

رئیس کل گمرک ایران، با حضور در کارخانجات گروه مپنا و بازدید از بخش‌های مختلف و سالن‌های ساخت تجهیزات نیروگاهی، از نزدیک با دستاوردها و توانمندی‌های موجود در این گروه آشنا شدند.
 در نشست آغازین این بازدید که روز سه‌شنبه دهم دی ماه 98 و با حضور “عباس علی‌آبادی”، مدیرعامل گروه مپنا صورت گرفت، ضمن تشریح ساختار، فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری این گروه، دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری مپنا و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی مپنا تبیین شد.
در ادامه، هیئت عالی­رتبۀ گمرک کشورمان به ریاستِ “مهدی میراشرفی”، به همراه معاونان و مدیران این مجموعه با همراهی جمعی از مدیران مپنا، از بخش‌های مختلفِ سالن‌های تولید کارخانجات شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، پره‌توربین مپنا (پرتو) و ژنراتور مپنا (پارس) بازدید کردند و با فرآیند طراحی، ساخت و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی از قبیل توربین‌های گازی و بادی، پره‌های توربین، ژنراتور و …آشنا شدند.
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به انقلاب‌های صنعتی در دنیا و برتری تکنولوژی بر متریال در انقلاب چهارم صنعتی، اظهار داشت: خوشبختانه گروه مپنا به این مهم دست یافته و تجهیزات و محصولات مپنا از جمله در زمینه توربین‌های نیروگاهی در جایگاه برتر تکنولوژی قرار دارند. 
وی با ستایش از دستاوردهای مپنا، وجود زنجیرۀ کامل ساختِ قطعات و تجهیزات در مجموعه مپنا را از نقاط قوت این مجموعه دانست و بر آمادگی گمرک جهت ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی به مپنا در قالب برنامه‌های حمایتی این سازمان از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تأکید کرد.
دکتر علی‌آبادی نیز با اشاره به سابقه شکل‌گیری و تحولات گروه مپنا، تصریح کرد: روند توسعه فناوری در این مجموعه به گونه‌ای است که مپنا پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف کسب و کار داشته و مسیر روشنی را نیز پیش رو دارد.
وی گفت: تجهیزات کارخانجات گروه مپنا، مهم‌ترین نیازهای صنایع نیروگاهی و نفت و گاز و …را به صورت کامل تأمین می‌کنند و این مهم ناشی از تفکر صحیحی است که همواره در مپنا وجود داشته است.
شایان ذکر است، در نشست دوجانبه نیز مذاکراتی در زمینه ابلاغیه مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی جهت ابلاغ توسط گمرک ایران در جهت تسهیل و تسریع در ترخیص محصولات وارداتی گروه مپنا صورت گرفت.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا