جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت مپنا عنوان نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری یکصد شرکت برتر ایران را کسب کرد

شرکت مپنا رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان فروش بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ را به خود اختصاص داد.

شرکت مپنا رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان فروش بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ را به خود اختصاص داد.
هفدهمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، صبح روز دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در مرکز همایش­های بین­المللی صدا و سیما برگزار شد و بر اساس نتایج اعلامی‌، تعداد ۱۵ شرکت از مجموعه شرکت‌های گروه مپنا در مجموع ۵۰۰ شرکت برتر ایران جای گرفتند.
در لیست یکصد شرکت برتر کشور، شرکت مپنا رتبه ۲۹ را به دست آورد، این شرکت رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری را نیز به خود اختصاص داد. این در حالی است که رتبه‌های نخست رده‌بندی بیشتر به پالایشگاه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی اختصاص داده شده است.
همچنین در میان پانصد شرکت برتر، نام ۱۴ شرکت‌ دیگر گروه شامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) با رتبه ۱۴۹، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با رتبه ۱۷۱، شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با رتبه ۲۱۰، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه۲) با رتبه ۲۴۰، شرکت نصب‌نیرو با رتبه ۲۴۵، شرکت تولید نیروی برق سنندج با رتبه ۲۵۵، شرکت نیرپارس با رتبه ۲۶۱، شرکت تولید برق پرند مپنا با رتبه ۲۹۴، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه۱) با رتبه ۳۱۱، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) با رتبه ۳۲۵، شرکت تولید برق گناوه مپنا با رتبه ۳۵۸، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا با رتبه ۳۹۳، شرکت ساخت تجهیزات سپاهان با رتبه ۴۲۷ و شرکت حفاری مپنا با رتبه ۴۶۵ به چشم می‌خورد.
از نکات حائز اهمیت در رتبه‌بندی شرکت‌های گروه می‌توان به صعود ۸۰ پله‌ای شرکت حفاری مپنا، صعود ۶۴ پله‌ای شرکت تولید برق گناوه مپنا، صعود ۶۳ پله‌ای شرکت تولید نیروی برق سنندج و صعود ۲۰ پله‌ای شرکت تولید برق عسلویه مپنا اشاره نمود.
در سال جاری نیز علاوه بر طرح رتبه‌بندی یکصد شرکت برتر، چهارصد شرکت بزرگ دیگر با هدف سنجش میزان اثرگذاری بنگاه‌های بزرگ و دارای شرط گردش مالی بالای ۴۰۰ میلیارد ریال در سال، روند رشد شاخص‌های اقتصادی و تولید ناخالص ملی، از سوی سازمان مدیریت صنعتی دسته‌بندی شده و طی ارائه گزارش تحلیلی جامع، بر اساس شاخص‌های اقتصادی، رتبه‌بندی بنگاه‌ها انجام و بر مبنای رشد شاخص‌های مربوطه، اقدام به معرفی شرکت‌های برتر ‌شد.
در هفدهمین همایش شرکت‌های برتر ایران اعلام شد، نخستین شرکت در این رده‌بندی با فروشی معادل ۴۰۰۷۸ میلیارد تومان، ۸۰۲ برابر شرکت پانصدم فروش داشته است. همچنین در سال جاری، علاوه بر شاخص فروش، شرکت‌ها با شاخص‌‌های دیگری از جمله “اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار” نیز رتبه‌بندی شده‌اند. فروش صد شرکت برتر نسبت به سال گذشته نیز از رشدی معادل ۴/۴۹ درصدی برخوردار بوده است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا