جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صدور گواهی بهره‌برداری تجاری واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مپنا

شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی موافقت خود را با تاریخ 22 مردادماه سال 1402 به عنوان شروع بهره‌برداری تجاری (COD) واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی، اعلام کرد.

گواهی بهره‌برداری تجاری (COD) این واحد در تاریخ 13 اسفند 1402 برای شرکت تولید برق توس مپنا صادر شد.
این پروژه شامل احداث سه واحد بخار به همراه توسعه پست 400 کیلوولت در راستای عقد قرارداد بیع متقابل بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت تولید برق توس مپنا، اجرایی شده است. بر اساس این قرارداد، وزارت نیرو مکلف است مقدار سوخت مایع (نفت گاز) صرفه‌جویی شده ناشی از اجرای طرح‌های تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی یا معادل ارزی آن را حداکثر طی مدت دو سال تا سقف سرمایه‌گذاری انجام شده، در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.
بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشتمل بر سه واحد توربین بخار، هر کدام به ظرفیت 160 مگاوات و در مجموع 480 مگاوات به همراه شش دستگاه بویلر بازیاب حرارتی با سیستم خنک کن ACC و پست 400 کیلو ولت می‌شود. این نیروگاه در 25 کیلومتری جاده مشهد به قوچان واقع شده است.
سنکرون و بهره برداری از این واحد در شرایط ایمن و مطمئن با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی ارکان و حامیان پروژه قبل از پیک شبکه محقق شده است. در این پروژه شرکت گروه مپنا به همراه کارخانجات برای تامین تجهیزات اصلی، شرکت توسعه یک مپنا به عنوان پیمانکار اصلی و همچنین شرکت مهندسی مسینان به عنوان مهندس مشاور نقش داشته‌اند. کارفرما و سرمایه‌گذار در این پروژه شرکت تولید برق توس مپنا است.
گفتنی است پیشتر و در دی ماه 1400 واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مپنا به بهره¬برداری تجاری رسیده بود.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا