جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدید وزیر انرژی ازبکستان از گروه مپنا/ آمادگی گروه مپنا برای همکاری در حوزه زیرساخت‌های برقی‌سازی

وزیر انرژی ازبکستان که در رأس هیئتی به ایران سفر کرده بود، از کارخانجات گروه مپنا بازدید کرد.

در این بازدید که روز دوشنبه 14 اسفند 1402 و با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیرعامل گروه مپنا همراه بود، آقای “جورابگ میرزا محموداف”، با توانمندی‌ها و دستاوردهای مختلف مپنا از نزدیک آشنا شد.
آقای محموداف به همراه سفیر تاشکند در تهران و جمعی از مسئولان حوزه انرژی آن کشور، از کارخانجات شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا، مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا، ژنراتور مپنا، برق و کنترل مپنا و نیز بخش‌های برقی‌سازی و تعمیرات هوایی گروه مپنا بازدید کرد و با توانمندی‌های مپنا در حوزه‌های مختلف صنعتی آشنا شد.
در این رویداد، ضمن تمجید از توانمندی‌های گروه مپنا، امکان مشارکت طرفین در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه برقی‌سازی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر انرژی ازبکستان، ضمن اشاره به پیشرفت‌های گروه مپنا در حوزه‌های مختلف، از حضور مپنا در پروژه‌های صنعتی این کشور آسیای میانه استقبال کرد. پیشبرد برنامه‌های صنعتی و تأمین نیازهای بازار و نیز بومی‌سازی و انتقال فناوری از دیگر مباحث مذاکره مشترک بود.
بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، کشور ازبکستان جزء ۱۵ کشور هدف صادراتی ایران است و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا