جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقش آفرینی شرکت احداث و توسعه ریلی مپنادر بهره‌برداری از سه ایستگاه خط ۶ مترو تهران

سه ایستگاه جدید از خط6 مترو تهران روز شنبه 26 اسفند 1402 توسط شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا تکمیل و طی آیین افتتاح با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

ایستگاه‌های جدید این خط متروی پایتخت شامل ایستگاه‌های بهار شیراز (در بخش میانی)، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن (در بخش شمالی) است.
شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا؛ از سالیان گذشته به عنوان پیمانکار EPC در حوزه‌های تامین توان شامل پست‌های فشار قوی و زیرساخت‌های برق‌رسانی به قطار،UPS ، مخابرات، سیگنالینگ، اسکادا، مانتیورینگ و پیجینگ عمومی، سیستم‌های کشف، اعلام و اطفاء حریق، تهویه مطبوع، پله برقی و آسانسور، سامانه فروش و گیت‌های کنترل بلیط مسافرین؛ انتخاب و تاکنون طی پنج فاز با انجام بیش از یک و نیم میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه امکان استفاده شهروندان از ایستگاه دولت آباد واقع در جنوب شرق تهران تا ایستگاه کوهسار واقع در شمال غرب تهران را میسر ساخته است.
خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳2 کیلومتر و در عمق 38 متری از سطح زمین احداث شده است. طول این خط پس از اجرای طرح توسعه جنوبی به 38 کیلومتر و مشتمل بر ۳۲ ایستگاه و تقاطع با تمام خطوط مترو تهران ارتقاء خواهد یافت. خط شش مترو تهران به عنوان طولانی‌ترین و عمیق‌ترین خط مترو کشور، پهنه وسیعی از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت را در برگرفته و در حال حاضر با جابجایی روزانه یک میلیون مسافر نقش یکی از پرمسافرترین خطوط شبکه فعلی مترو کشور را ایفا می‌کند.

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا