جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت نوین ماهان از خودرو برقی اسکای ول رونمایی کرد

رویداد رونمایی از خودرو برقی اسکای ول (نبکا)، عصر روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور جمعی از اهالی صنعت خودرو و اصحاب رسانه برگزار شد.

رویداد رونمایی از خودرو برقی اسکای ول (نبکا)، عصر روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور جمعی از اهالی صنعت خودرو، اصحاب رسانه برگزار شد.
در مراسم رونمایی از نبکا ET5 به‌عنوان اولین خودرو متصل در ایران، اعلام شد این خودرو از طریق سامانه‌های ارتباطی با سرورهای نبکا و مکو در ارتباط بوده و سلامت خودرو به‌طور مداوم توسط سیستم‌های هوشمند بررسی و کنترل می‌شود. همچنین نبکا نخستین کراس آوور برقی است که با پلاک ملی به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.
از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه و نوربالای خودکار نام برد. همچنین نبکا ET5 از فیلتر هوای PM2.5، امکان تصفیه ذرات معلق در هوا، صندلی‌های بسیار راحت، نورپردازی چشم‌نواز، کیفیت مناسب اجزای کابین، پیمایش مناسب با هر بار شارژ و امکانات ایمنی و رفاهی مناسب برخوردار است.
در نشست خبری پیش از رونمایی خودرو نبکا، «پویا سالاری»، مدیرعامل شرکت نوین ماهان به همراه «عادل دمشقی»، معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) در کسب و کار برقی‌سازی، پاسخگوی سوالات نمایندگان رسانه‌ها درباره این خودرو بودند.
سالاری در ابتدای نشست گفت: شرکت مکو و گروه صنایع خودروسازی کرمان با همکاری و مشارکت یکدیگر و با هدف ایجاد تحولی جدید در صنعت خودرو، شرکت توسعه و ساخت خودرو برقی نوین ماهان (نبکا) را تاسیس کرده‌اند و مأموریت اصلی این شرکت نیز عرضه خودروهای برقی، داخلی‌سازی قطعات و زیرسیستم‌های آن است.
او ادامه داد: نبکا ET5، ابتدا به صورت SKD در ایران عرضه خواهد شد و در ادامه با توجه به افزایش تیراژ، قطعات مربوط به حوزه باتری پک، پیشرانه برقی و سیستم‌های کنترلی توسط شرکت مکو و قطعات سیستم‌های دیگر توسط گروه صنایع خودروسازی کرمان داخلی‌سازی خواهد شد.
به گفته عادل دمشقی، معاون مدیرعامل شرکت مکو در کسب و کار برقی‌سازی نیز، خودرو برقی اسکای ول (نبکا) دارای باطری با ظرفیت 72 کیلووات ساعت و مجهز به یک پیشرانه برقی است که می‌تواند 204 اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
او افزود: اولین محصول شرکت نبکا، همراه با ۸ سال گارانتی باتری این شرکت، امکان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ باتری دارا است و زمان شارژ سریع آن حدود ۳5 دقیقه است.
شایان ذکر است، نبکا ET5 با مجهز بودن به دستیار هوشمند راننده نسخه 2.5 شامل آپشن‌هایی نظیر تشخیص خواب‌آلودگی راننده، قابلیت پارک اتوماتیک، سنسور نقاط کور، کروزکنترل تطبیقی و هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، تابلو خوانی مسیر و هشدار تعویض خطوط است.​

به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا